Portmone став партнером кампанії з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів, яку організовують Національний банк України та Держспецзв’язку.

Portmone став партнером кампанії з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів, яку організовують Національний банк України та Держспецзв’язку.
Stanislav Shulga
Stanislav Shulga
1 351

З 30 травня 2024 року Національний банк України разом із Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України розпочинають Всеукраїнську інформаційну кампанію з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів. Метою кампанії є підвищення обізнаності громадян щодо платіжної безпеки та формування навичок захисту фінансових даних у віртуальному середовищі.

Сучасна війна відбувається не лише на полі бою, але й у кіберпросторі, де зростає кількість кібершахрайств та кіберзлочинів. Наприкінці минулого року Національний банк за підтримки Проєкту USAID “Інвестиції для стійкості бізнесу” провів перше загальнонаціональне опитування населення щодо правил платіжної безпеки та протидії шахраям.

Опитування допомогло визначити рівень знань українців у цій сфері та виявити прогалини. Результати дослідження використовуються для розробки освітніх продуктів для різних вікових груп та підвищення ефективності інформаційних кампаній з протидії платіжному та кібершахрайству.

Найпоширенішим методом шахрайства з платіжними картками залишається соціальна інженерія, а значна кількість кібершахрайств пов’язана з фішингом. Шахраї використовують фішингові ресурси, стилізовані під урядові портали та сайти банків, щоб отримати доступ до персональних даних громадян.

Як покращити навички кібербезпеки

Покращення знань та навичок громадян у сфері кібербезпеки дозволить їм безпечніше користуватися безготівковими розрахунками та уникати шахрайських схем. “Майже чверть користувачів фінансових послуг (26%) стикалася зі спробами платіжного шахрайства, зокрема 3% з них втратили гроші. Активні споживачі, які часто користуються інтернет-банкінгом та здійснюють покупки онлайн, більш уразливі до шахраїв. Тому кожен, навіть досвідчений користувач, повинен удосконалювати свої знання з кібербезпеки. З цією кампанією Національний банк разом із партнерами підвищуватимуть обізнаність українців, щоб формувати безпечну культуру поведінки у віртуальному просторі”, – зазначив заступник Голови НБУ Олексій Шабан.

“Кібербезпека країни – це не лише захист державних інформаційних ресурсів, систем та баз даних. Хоча більшість кібератак мають політичну складову, фінансово вмотивовані хакери також становлять загрозу. Ми повинні продовжувати роботу з підвищення обізнаності громадян про те, як захистити себе від кібершахраїв, що прагнуть викрасти їхні дані та гроші”/

Голова Держспецзв’язку Юрій Мироненко

“Результати опитування, проведеного за підтримки Проєкту USAID “Інвестиції для стійкості бізнесу”, показали, що більше чверті користувачів фінансових послуг стикалися зі спробами платіжного шахрайства, а деякі з них постраждали. Найбільш уразливі до шахрайства активні споживачі інтернет-магазинів, платних онлайн-сервісів та дистанційного банкінгу. Технологічний розвиток сприяє поширенню шахрайства, особливо під час війни, та ускладнює його виявлення. Тому заходи з підвищення обізнаності про платіжну безпеку мають бути регулярними та загальнонаціональними. Наш Проєкт підтримав проведення опитування та кампанію НБУ з протидії платіжному шахрайству #КібербезпекаФінансів”, – зазначила Юлія Вітка, в.о. керівника Проєкту USAID “Інвестиції для стійкості бізнесу”.

Портмоне підтримує кампанії з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів

Під час кампанії Національний банк разом з партнерами роз’яснюватиме споживачам фінансових послуг основи кібербезпеки, зокрема:

  • як захистити свої облікові записи, комп’ютери, смартфони та інші пристрої від зовнішнього втручання;
  • як створювати складні та унікальні паролі;
  • як налаштовувати багатофакторну автентифікацію;
  • як перевіряти сайти перед введенням платіжних даних та завантаженням файлів чи мобільних додатків;
  • як правильно використовувати публічні та домашні Wi-Fi мережі;
  • як дбати про безпеку програмного забезпечення на своїх пристроях.
Інформаційна кампанія триватиме до кінця вересня 2024 року у всіх регіонах України. В рамках кампанії Національний банк запускає спеціальну веб сторінку “Кібербезпека фінансів” із детальною інформацією про кампанію та правилами поведінки у віртуальному просторі.

Довідково

Національний банк проводить Всеукраїнську інформаційну кампанію з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів разом із Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, а також за підтримки Проєкту USAID “Інвестиції для стійкості бізнесу”.

Генеральні партнери: Департамент кіберполіції Національної поліції України, Міністерство юстиції України, Безоплатна правова допомога, Міністерство соціальної політики, Генеральний штаб Збройних Сил України, Державний центр зайнятості, ПРОСТІР, Portmone, Київстар, Lifecell, OLX.ua, Viasat, MEGOGO Освіта, GOITeens, ESET.

Інформаційні партнери: ПриватБанк, Ощадбанк, Укрексімбанк, Райффайзен Банк, Укргазбанк, ПУМБ, Укрсиббанк, СЕНС БАНК, Креді Агріколь Банк, ОТП Банк, Кредобанк, ПроКредит Банк, Таскомбанк, А-Банк, Банк Восток, Банк Кредит Дніпро, Акордбанк, МТБ Банк, Міжнародний Інвестиційний Банк, Банк Глобус, Правекс Банк, Комінбанк, Піреус Банк, Радабанк, Банк Кліринговий Дім, Агропросперіс Банк, Юнекс Банк, Банк інвестицій та заощаджень, Банк Грант, Банк Український капітал, Кредитвест Банк, Кристалбанк, Мотор-Банк, Полікомбанк, Український банк реконструкції та розвитку, Перший Інвестиційний Банк, Банк Траст-Капітал, Банк Портал, БТА Банк, НАБУ, Mastercard, YASNO – постачальник електроенергії, газу та рішень з енергоефективності, Фокстрот, Епіцентр, Ельдорадо, Опендатабот, EasyPay, city24, WOG, SOCAR, Amic Energy, Shell, Softkey, Макснет, ТЕНЕТ, ГО “ВСАД “IT-бабусі”, , ТРЦ “King Cross Leopolis” (Львів), ТРЦ “Мегамол” (Вінниця), ТРЦ “Караван” (Дніпро), ТРЦ “Дафі” (Дніпро), ТЦ “Орнава” (Тернопіль), ТРЦ “Woodmall” (Хмельницький), ТРЦ “Конкорд” (Полтава), ТРЦ “Дафі” (Харків), ТРЦ “Hollywood” (Чернігів), ТРЦ “Avenir Plaza” (Буча), ТРЦ “Ocean Plaza” (Київ).
Сподобалась стаття? Оцініть, будь ласка. Автору буде приємно 😌
Та поділіться в месенджерах