Що відбувається з бізнесом у воєнний час — дослідження Mastercard

Що відбувається з бізнесом у воєнний час — дослідження Mastercard
Stanislav Shulga
Stanislav Shulga
1 892

Сьогодні частка бізнесів, що приймають безготівкову оплату, становить 87%. Для 33% ця форма розрахунків є основною. Такими є результати дослідження Mastercard SME Index, у рамках якого вивчалися нюанси ведення малого та середнього бізнесу в Україні, його стан, актуальні потреби та перспективи повернення на довоєнний рівень. Зупинимося на особливостях адаптації комерційної діяльності до нових реалій.

Як працює малий та середній бізнес в умовах війни, та які його ключові потреби

За даними опитування, проведеного Mastercard, понад 60% українських підприємців продовжують діяльність, не зважаючи на складні часи. Понад 90% тих, кого бойові дії в країні змусили зупинити роботу, готові її відновити. Однак приблизно половина респондентів упевнена, що відновлення триватиме від 1 до 3 років.

Обсяги бізнесу суттєво скоротилися у 79% опитаних, 19% працюють на довоєнному рівні й лише 2% вдалося збільшити обороти.

Майже 50% компаній після 24 лютого зазнали змін, з них:

  • 13% — релокувалися в інше місто України або переїхали за кордон;
  • 16% — перейшли в іншу сферу;
  • 17% — переорієнтувалися на потреби Збройних Сил.

56% підприємців заявили про те, що потребують нових замовлень і ринків збуту, 33% не вистачає грошей на подальший розвиток, 23% бажають вирішити труднощі з логістикою.

Цифровізація підприємницької діяльності

Як підтверджують дані дослідження, з початком воєнних дій бізнес почав активніше застосовувати digital-технології. 70% компаній та ФОП використовують для продажів цифрові канали. Майже 40% учасників опитування визнали їх основним джерелом прибутків.

Крім того, все частіше для розрахунків використовується криптовалюта. 10% бізнесменів приймають оплату цифровими грошима, 24% бачать можливості застосування криптовалютних платежів у майбутньому.

Команда Portmone уважно стежить за бізнес-тенденціями та постійно працює над підвищенням зручності онлайн-розрахунків. Нагадаємо, що на нашому сервісі для B2B-клієнтів доступні функції формування посилань і QR-кодів на оплату для продажів через лендинги та соцмережі, виставлення рахунків через email і месенджери. 

Продавці та постачальники послуг також можуть самостійно визначати налаштування платіжних форм, вибирати валюту, керувати предавторизацією — тимчасовим блокуванням грошей на рахунку клієнта до підтвердження або скасування замовлення. Крім того, за допомогою нашого сервісу можна швидко сплачувати податки та переказувати гроші за реквізитами.

Диджиталізація відіграє важливу роль у відновленні діяльності та подальшій роботі суб’єктів підприємництва. Використовуйте нові функції нашого платіжного сервісу та відкривайте додаткові можливості для розвитку бізнесу в непростий воєнний період.

Сподобалась стаття? Оцініть, будь ласка. Автору буде приємно 😌
Та поділіться в месенджерах